Translate

środa, 11 września 2013

Nowy obiektyw - większa głębia :)

Witam po wakacyjnej przerwie. Zagościł u mnie nowy obiektyw szerokokątny. Długo czytałem, zastanawiałem się nad wyborem, mając na uwadze tak naprawdę cztery modele w cenie do 3k. Może to komuś pomoże, bowiem szeroki kąt coraz częściej jest kupowany w celach fotografowania akwariów. Zyskuje się na głębi obrazu (nie mylić z głębią ostrości), na perspektywie i szerokości.

Aktualnie mamy do wyboru Tokinę 11-16, Tamron 10-24, Canon 10-22 i Sigma 10-22. Tokina była długo na pierwszym miejscu - cena i światło górowało nad pozostałymi modelami. Jednak im więcej czytałem tym coraz mniej przychodziła mi ochota na zakup owego obiektywu. ''Kosmiczne'' aberracje położyły na łopatki ten obiektyw, zważywszy że szeroki kąt miał być także na wycieczki w góry. Dodatkowo minusem jest także tylko skok z 11 do 16, trochę za mało, to prawie jak stałka. Tamron odpadł przez słabą ostrość, mydlenie, kolory słaby autofokus. Canon to ''wydmuszka'', no i cena ok 3 tyś. nie jest adekwatna do wykonania. Wybór padł na Sigmę, która ponoć straszyła winietowaniem, ale w moim modelu nie jest tak źle. Polecam także fitr połówkowy- fajna sprawa przy fotografowaniu akwarium i pomocna. Ok, no to tak to teraz wygląda :)


Wszystkie kolejne fotki będą robione na tym obiektywie - zobaczymy co z tego wyjdzie, powoli próbuję okiełznać tę szerokość :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz